MVP DUO CACIB Brno 5.-6.2.2011

07.02.2011 13:27

 

Na výstavu v Brně jsem přihlásila tentokrát jen Dejzu. Co vám budu povídat, byly vánoce a tak financí nebylo nazbyt. Jenže holky háraly dřív než jsem předpokládala a když se v pátek před výstavou na vyšetření ultrazvukem potvrdilo, že Dejza je březí, rozhodla jsem se fenu nechat doma v klidu a zbytečně ji nestresovat. Moc mě mrzelo, že jsem nepřihlásila Walda, je teď ve výstavní kondici a konkurence mohla být o jednoho psa větší…

Na výstavu jsem se rozhodla jet, aspoň na „čumendu“. Určitě mnohé z vás napadne, že jet na „čumendu“ 400km je teda trochu ujeté, ale já měla hned několik důvodů. Ale i tak dilema bylo velké jet či nejet… Jeden z důvod byl jaksi řekněme morální… lanařila jsem majitele našich štěňat aby jeli vystavovat, že tam budu také… dalším důvodem byla moje dcera, která se těšila na výstavu a na den strávený se mnou a posledním bylo právě setkání s majiteli samotnými. Proti byla jenom (i když dost pádná) finanční stránka výletu…

Takže nakonec jsme ráno v pět s Janou vyrazily. Počasí super, teplo, silnice suché….

Za Brnem auto vypovědělo službu. Praskla hadice od chlazení… následovalo telefonování, zjišťování závady… a potom dva páni, kteří nám pomohli. Hadici opravili a my s největší opatrností dojely do Brna. Zpoždění bylo velké, ale posouzení SAV jsme rozhodně nepropásly.

Z 6 přihlášených psů přijeli 4 sourozenci Šedou (s Janou a celou rodinou) a Cassie s Lenkou (Milan přišel později ale posuzování stihnul), věčně veselý Brest s Klárou a Davidem a konkurentka Ailin s Petrou.

Když kolem druhé hodiny jako poslední přišli SAV na řadu, byli už všichni psi i lidičky unavení až na Bresta. Jeho veselá nálada a zájem o vše dění kolem je neskutečná.

Nemohu říct, že by pani rozhodčí naše poslední plemeno odbyla, protože posudky byli velmi kvalitní. Psi se až na Bresta nepředvedli v pohybu díky únavě. Jindy bych vytkla pani rozhodčí, že nenechala psy dostatečně běhat, ale i ona určitě věděla, že psi čekají příliš dlouho a stres a únava udělala své.

S Šedouem se Jana snažila, ale bohužel se tento krásný mladý pes nepředvedl. Přesto posudek byl velmi pěkný i známka velmi dobrý. Brest se ve třídě opět perfektně předvedl a svým temperamentem málem způsobil kolizi se svou těhotnou paničkou. Získal titul CAC, CACIB. Mladé fenky Ailin a Cassie svedly nerovnoměrný boj. Obě pěkné feny. Jedna (Cassie) věkem pro zařazení do třídy mladých a Ailin s věkem na hranici kdy je zařazena do třídy mladých ale má věk již do mezitřídy. Cassie o čtyři měsíce mladší. Jak řekla pani rozhodčí Ailin hotová fena, Cassie potřebuje čas. Ailin dostala titul V1 Cajc a Cassie VD2. O titul BOB nastoupila Ailin a Brest. Pani rozhodčí oběma majitelkám podala ruku a odešla ke stolku. Petra, napochodovala ke stolku a typickým moraváckým přízvukem se zeptala co teda jestli se teď posuzuje BOB a bylo jí odpovězeno, že už je udělen titul BOB. Ona na to“ jó a kdo teda vyhrál?“ Odpověď zněla, že ona. Situace byla úsměvná. Určitě úspěch Petře přeju i když  samozřejmě na nejvyšším „stupínku“ ráda vidím psa ze svého chovu. Ailin sama hodnotím jako pěknou fenu na svůj věk perfektně kompaktní s výbornou povahou. Přesto ale pro mne opět vítězem byl Brest, který se nejlépe předvedl v pohybu. Jeho pohyb byl veselý, lehký a s jiskrou. Škoda jen, že to nemohl předvést v závěrečném boji o titul vítěz plemene. Druhý den nastoupila Ailin opět s Cassií. Cassie tentokrát dopadla lépe. Byla ohodnocena známkou výborná dvě. K opakovanému vítězství Ailin a Petře gratulujeme.

Jsem i přes všechny peripetie cestou ráda, že jsme jeli. Všem děkuji za účast a prima popovídání.