Moravskoslezská Národní výstava psů v Brně 25.9.2010

28.09.2010 17:59

 

Moravskosleská Národní výstava psů v Brně 25.9. 2010

 

Na začátek bych ráda napsala, že jsem nadšená ze sobotní výstavy, takže mě a mé názory berte s rezervou a nebo lépe – berte mě takovou jaká jsemJ!

Přesto, že jsem v sobotu vstávala ve 3.15 hod a v pátek mi nebylo dobře (už čtyři dny mě obcházela chřipka), měla jsem po ránu v Brně dobrou náladu. Dokonce ani parkovné (180kč) v Brněnském areálu kam jsme byli chtě nechtě navedeni mě nemohlo zaskočit.

Cesta byla perfektní, jela jsem prvně nově otevřeným obchvatem v Praze v Radotíně . Super, průjezd Prahou kratší a plynulý. Brala jsem sebou z Litvínova Nikolu a naší mladou hyperaktivní fenkou Eny. Jelikož nemáme mříž, která by dělila hafany v zadním prostoru, Eny jsme uvázaly aby nemohla skočit k nám dopředu. Jely jsme za tmy takže když nám takřka celý pes skočil během cesty do řízení, obě jsme myslely, že se Eny  povolilo vodítko. Já jsem sledovala dálnici, jednou rukou řídila a jednou se snažila pomoct Nikole nezbedné psisko nacpat zpět tam kam patří. Je fakt, že mě připadala půl roční fenka SAV pěkně těžká. Až když Nikola řekla, že fena je nějak moc tmavá jsem očkem zjistila, že řídit se rozhodla jinak vzorná dáma Kiss. Asi měla plné zuby slintajících slečen Dejzi a Eny. Eny, která si celou cestu nelehla a nepřestala produkovat „záclony“ kvalitních slin a pod kterou bohužel ležela Kiss.

Ještě před Brnem jsme zastavily na benzínové pumpě, kde jsme venčily všechny tři feny. Panička Eny raději uvázala u sloupu, chtěla si odskočit, asi abych měla ještě sílu řídit, kdybych musela Eny držet. Tak jsem směrem k zuřivě vrtící a zmítající se Eny, pronesla :

„ Jsi ty vůbec Saarloos“? Nikola jen dodala : „ Taky někdy pochybuji“.

Ale zpět k výstavě. Počasí i přes předpověď vypadalo nadějně a kruh byl venku vedle haly, což jsem zhodnotila pro SAV – lepší to být nemůže. Mohlo…plocha kruhu byla betonová…některá plemena měla trávu ale i tak lepší než hala.Ležení jsme rozbili u kruhu na pruhu trávy. I když sama majitele SAV nabádám aby u  kruhu nesetrvávali dlouho, protože se psům potom z místa do kruhu nechce, psi mají tendence z kruhu utíkat na vyležené místečko ke smečce, členům rodiny…. Ale neodolala jsem sluníčko, tráva, pohoda. Samotné se mi to málem vymstilo, Dejza nechtěla udělat z bezpečného místa ani krok. Chvíli než jsme nastoupily do kruhu jsem jí doslova odvlekla od rozbitého tábora a pochodovala na druhé straně kruhu.

Sešlo se nás opět hojný počet. 10 SAV! Já s hafanama, šestiměsíční letošní štěňata, dvě fenky a jeden pes z vrhu „B“ a Ailinka z Molu Es.

Přišla se na nás podívat jak slíbila i pani Jedličková majitelka SAV Belanky de Dam Pre. Belanka je nakrytá a podle majitelky se chová jako nastávající mamina, takže proto na výstavu nepřišla se svojí paničkou. Nechyběla ani Ing. Soukupová, která vystavoval ve stejném kruhu fenku Československého vlčáka a která se samozřejmě podívala i na posouzení SAV.

Jako poslední přijeli majitelé Bresta Miraja, želízka v ohniJ. Sebou přivezli i naší Janu, které poskytli azyl, protože Jana je na internátě v Humpolci a vracela by se domů v pátek večer a ráno by hned vyrážela se mnou do Brna. Ještě jednou díky.

Ráda bych nezúčastněným vysvětlila proč Brest a želízko v ohni. Brest je pořádný pes s vynikající vyrovnanou, veselou a přátelskou povahou. A tak jsem doufala, že kdyby náhodou Blue Eyes Princess z Molu Es měla zálusk na titul nejvyšší BOB stejně jako před týdnem v Mladé Bol., Brest jí titul vyfoukneJ

Hned navážu na moje „špičkování“ je to opravdu v tom nejlepším úmyslu. Jsem nadšená, že se SAV už  sjíždí na výstavách více, že už je nás vidět a taky je i větší konkurence. O tom totiž výstavy jsou o soutěžení. Jen bych přála p. Jedličkové a Monice, aby se jim podařilo víc štěňátek umístit u majitelů, kteří budou ochotni své psy občas předvést. Vím jak je to těžké a je to také o štěstí. Také vím, že nejdůležitější je aby se štěňata dostala k zodpovědným majitelům.

Před samotným posuzování SAV v kruhu bylo hodně času, takže se rozvinula diskuse nebo spíš více diskusí o SAV. Pokud někdo narazil na cestování se SAV nebo na stresové situace došlo na podobné zkušenosti majitelů a to přispělo ještě k lepší náladě, protože slyšet, že nejen vy máte poslintané a někdy i po… auto jaksi  uklidní. Také  všichni odsouhlasili, že nosit sebou vlhčené ubrousky jako pro miminko se vyplácíJ Zasmáli jsme se , když se někteří majitelé shodli, že mají zkušenost s pohoršenými kolemjdoucími, kteří nařkli snažícího se majitele přivyknout  svého mladého Saarloose ruchu města z týrání zvířat. Všichni kolem jsme věděli o čem je řeč.

Ale přes vše jsou to pro mne dobré zprávy. Z desíti SAV tady bylo 6 zvířat ve věku 6 měsíců – 19 měsíců s naprosto pohodovou povahou- pět zvířat s povahou velmi temperamentní nebo klidnou. Další čtyři zvířata byla  s povahou typičtější SAV nebo chcete li labilnější ale adekvátně k věku zvládnutá. Jsem přesvědčena, že příští rok budou tito čtyři jedinci ještě lépe předvedena. To bych řekla, že je víc jak dobrá bilance.  Navíc mě potěšil fakt, že dva zúčastněný dorostenci žijí se svými majitelkami v bytě a chovají se „kulturně“. Nedevastují a neničí….

Byla jsem malinko nervózní z toho jak se k plemeni „postaví“ Slovenský rozhodčí pan Havelka, kterého dobře znám z výstav kde posuzoval bílé ovčáky. Velmi si tohoto rozhodčího vážím. Je v posuzování precizní, svá rozhodnutí zdůvodňuje nahlas tak, aby jej slyšeli vystavovatelé, ale i obecenstvo. Na druhou stranu je přísný a tituly nerozdává jen tak, pes si jej musí zasloužit. O čemž se přesvědčili vystavovatelé Československých vlčáků, kteří byli posuzováni před námi. Nebyla jsem si jista jak dalece bude penalizovat nebo naopak tolerovat plašší povahu Saarloosů a jejich nechuť  předvádět se.

Asi trochu větší obavy měla Petra se Zekem, která přijela na první výstavu za velké podpory nás všech, kteří víme jaký je Zek  tvrdý „oříšek“ s průzračně modrýma očima a Petra statečná bojovnice. Bohužel neslyšela jsem, co pan rozhodčí řekl majitelkám  dvou nejistých dorostenců, když nastoupili do kruhu. Pan rozhodčí, prý řekl ať jsou v klidu, že je obeznámen s povahou plemene a že nebude po nich nic složitého chtít. Majitelkám a hlavně Petře spadl  obrovský kámen ze srdceJ. Všichni SAV byli předvedeni majiteli bez zbytečného stresu i když trocha nervozity je vždycky. Bez té by to nebylo ani ono. Pan rozhodčí byl opravdu takoví jakého ho znám, prostě formát. Titul BOB získal zaslouženě Brest Miraja . Ač nemusí mít  každý stejný názor jako já, jsem přesvědčena, že tak jako byla v Mladé Boleslavy minulý týden nejlépe předvedena fenka  Blue Eyes Princess z Molu Es  a zaslouženě byla nejlepším jedincem plemene, tak i Brně zaslouženě získal titul BOB nejlépe předvedený Brest.

A abych  to byla celá já musím se přece jen k jednomu hodnocení nesouhlasně vyjádřit. Ve třídě dorostu fenky pan rozhodčí zadal neposedné fence Annies- Eny známku VN1. Perfektně předvedené fence Aini zadal známku nadějná. Souhlasím, že neposedná fenka Eny je kompaktní fena a typičtější hlavou a také bych jí z obou fen hodnotila jako lepší, ale za Lenku mě zamrzela známka nižší. Daleko lépe se předvedla její fenka Cassie. Můžu jen dodat, že jde o třídu dorostu, kde jde především o „otrkání“ mladých psů a nováčků vystavovatelů. Některý dorostenec je na svůj věk velmi pěkně stavěný a je jen velmi málo co se dá jedinci v tak mladém věku vytknout. Naopak většinu dorostenců se teprve celkově vyvíjí. Casiie určitě má vše před sebou ale Nikola bude muset zabrat, aby  Eny usměrnila, protože příští rok v třídě mladých se může vše lehce otočit. Eny přednosti by mohli být u rozhodčích přehlušeny špatným předvedením. Jak u dětí, čím starší dítě je tím víc nároků a míň toleranceJ

Byla jsem také moc ráda, že se prvně výstavy zúčastnila fenka Brown Amy, kterou přivedl majitel pan Weingart . Klidná a krásná fenka Katy získala na své první výstavě zaslouženě krásnou známku Výborná 3. Pevně doufám, že se ještě uvidíme a gratulujeme. Majitelé Bresta se samozřejmě zúčastnili závěrečné odpolední soutěže. Přesto, že Brest nebyl vybrán do užšího výběru, ostudu Saarloosovu vlčáku rozhodně neudělal!

Abych nezapomněla musím se pochválit takyJ Mám velkou radost z naší Dejzi. Od začátku roku udělala velké pokroky. Taky to nebylo zadarmo.Ještě zdaleka neumí prodat to co v ní je jak nám řekla pani Soukupová, ale budeme se snažit  dál, aby předvedení a hlavně celkové chování Dejzky bylo ještě lepší.

Na výstavě jsem rozdávala jakousi pozvánku na dovolenou se SAV 2011. Vím, že v jiných klubech takové dovolené fungují a bývají opravdu pěkné ve všech směrech. Zkusíme a uvidíme jak se nápad bude líbit a jak to nakonec dopadne. Pokud dobře dají se vymyslet různé aktivity na příště. Tímto bych ráda oslovila všechny majitele SAV (nejen Miraji J), třeba i potenciální zájemce o SAV a podělila se o nápad uspořádat dovolenou se psy na Šumavě ve Vimperku v termínu mezi 1.7- 9.7.2011. Pokud bude zájem je třeba znát předem počet zájemců a shodu termínu. Prosím o ohlas na můj mail nebo telefon. Jde o areál https://hajnahora.webnode.cz/ 

A na závěr. NASHLE NA DALŠÍ AKCI Jana Čapounová

 

 

 

Výsledky výstavy :

 

PSI  Třída dorostu:    Almatir-  o: Wolfsirius Call of The Wild  m: Djibouty Sun Gifu

                                     Maj. Mikuličová Petra - Nadějný 2

                                

                                     Arnarno- o: : Wolfsirius Call of The Wild  m: Djibouty Sun Gifu

                                      Maj. Rychtárechová Jana – Velmi nadějný 1

 

             Mezitřída:      Brest Miraja: o: Cid Liardgue Chakka Lou   m: Wolfsirius Honey Kiss

                                      Maj. Nestrojilová  Klára- Výborný1 CAC Národní vítěz BOB

 

FENY Třída dorostu: Aini- o: Wolfsirius Call of The Wild  m: Djibouty Sun Gifu

                                      Maj. Bonczková Lenka- Nadějná 2

 

                                      Annies- o: Wolfsirius Call of The Wild  m: Djibouty Sun Gifu

                                      Maj. Voženílková Nikola- Velmi nadějná 1

 

          Třída mladých: Blue Eyes Princess z Molu Es-  o: Cool Raimbow de Daim Pre 

                                       m: Wolfsirius Covername Iris

                                        Maj. Bartoňková Petra Výborná 1

 

               Mezitřída:    Brown Amy Miraja- o: : Cid Liardgue Chakka Lou   m: Wolfsirius                                                 

                                      Honey Kiss  Maj: Weingart Oldřich- Výborná  3

 

                                     Butterfly Kiss Miraja- o: : Cid Liardgue Chakka Lou   m: Wolfsirius 

                                     Honey Kiss  Maj: Rychtárechová Jana – Výborná 2

 

                                     Djibouty Sun Gifu- o: Skog Au Seppalaska  m: Candy Cannelle de

                                      Louba Tar  Maj: Čapounová Jana  Výborná1 CAC Národní vítěz

 

        Třída otevřená:  Wolfsirius Honey Kiss- o: Tachunga É Pani- Wolfsirius- Wakanda

                                      m: Dea Wolfsirius Yoza di Canelupi   Maj. Jana Čapounová-   

                                      Výborná 1 CAC