Klubová výstava málopočetných plemen Mladá Boleslav - 7.5.2011

11.05.2011 11:51

Dne 7.5. 2011 se konala Klubová výstava málopočetných plemen v Mladé Boleslavy.

Naše štěňata SAV (někteří již dospělí), jsou z velké části v Brně a okolí… Takže výstavy vyhledávají blíž svému bydlišti a že jich tam mají požehnaně. Na Klub. výstavu v MB jsem měla příslib účasti Kláry s Brestem a p. Tomáška s Fulou. Když byl na webu málopoč. plemen rozpis kruhů, zjistila jsem, že jsou přihlášeny jen dvě feny ve třídě otevřené. Naše Dejza a Fula - Belly Wolf Miraja. Popravdě řečeno, byla jsem zklamaná, počasí začátkem týdne bylo studené a deštivé, byla jsem hodně nakloněna myšlence, že se nepojede.

Majitelka Bresta je těhotná a tak jsem myslela, že to vzdali. Napsala jsem Kláře a ta mi odepsala, že ze strany pořadatelů se stala chyba a že už je vše napraveno. Brest pojede.

V polovině týdne se začalo lepšit počasí a já na myšlenku nejet rychle zapomněla.

Dejze jsem koupila vcelku drahý prášek proti kinetóze - neuvěřitelně po cestě autem slintáJ

V sobotu ráno jsem s Janou (dcera) jely na zahradu pro Dejzu. Jely jsme dřív s tím, že dáme Dejzce prášek a počkáme než začne působit. Přijely jsme na zahradu a Dejza dle našeho oblečení usoudila, že se někam pojede a bude se dít něco, co se jí určitě nebude líbit. Udělaly jsme si kafe, daly Dejze prášek. Začala jsem si s Dejzou hrát, je to totiž vášnivá aportérka…úplně zapomněla, že se něco děje.

Po půl hodině jsme vyrazily. Nečekala jsem od Dejzi žádné zázraky po zimě to byla první akce. Prášek zaručeně nezabral, Dejza produkovala bez zastavení záclony slin….

Cesta byla bez problémů, od rána nám svítilo sluníčko.

Na místo - Krásnou louku jsme dorazily včas, Dejzi stačila uschnout a uklidnit se z jízdy autem. Fula s páníčkem i Brest se svou lidskou smečkou už byli na místě. Náš kruh byl vedle haly, rozhodčí  v kruhu pan Němec. Co víc si přát. Čekání na to, až  budeme na řadě bylo  příjemné. Povídala jsem si s majiteli Fuly a Bresta. Jana vytáhla foťák půjčený od otce a fotila a fotila a fotila. Brest hýřil dobrou náladou jako vždy, Fula dělala, že se jí nic netýká a Dejza pomalu a jistě zaujala pozici v ležení, ze které jsem jí musela zavčasu zvednout, protože by odmítla vstát ze své pozice a jít do kruhu.

Pan Tomášek varoval Fulu, že jestli nevyhraje tak půjde do salámu… Fula si myslela své a my taky, smáli jsme se. Do kruhu šly první vlčí holky, jak jinak. Malá, ale těžká konkurence. Stejně staré feny, obě vlkošedé, obě s krásným světlým okem… Obě feny dostaly bezchybný posudek. Vítězství si nakonec odnesla z kruhu Dejza. Byla o krapet větší a mohutnější, ale Fula zase lépe předvedla pohyb. Ještě než jsme šly do kruhu, nastalo menší přemlouvání kdo vlastně předvede Bresta. Normálně Bresta předvádí panička, ta je ale v pokročilém stavu -těhotenství a tak se snažila přemluvit manžela, aby se vystavování ujal. Ten se bránil a já se jen modlila, aby temperamentní Brest paničce při běhu nezkřížil cestu. To se mu už jednou povedlo na výstavě v Brně. Nakonec do kruhu vběhnul Brest s páníčkem. Chvilku jim trvalo než se zorientovali, Brest je komediant, když odchází David tak šílí a když odchází Klára dělá komedie taky. Chce mít zkrátka rodinu pohromadě. Pes dvou pánů.

Brest neměl zcela vyměněnou zimní srst za letní, obě feny byly v lepší výstavní kondici. Přesto titul Klubový vítěz zaslouženě vyhrál Brest. Předvedl nádherný pohyb. Vedl Davida, udával si tempo. V jeho pohybu byla lehkost a elegance SAV. Navíc ještě radost z vystavování a to se na výstavách u SAV málo vidí.

Fula do salámu nešla, protože dostala zaslouženě titul Res. CAC. Určitě se podívejte do fotogalerie, kde je krásně zachycen pohyb Bresta a taky jak moc má pan Tomášek rád Fulu.

Tak snad někdy příště ve větším počtu…